tir. 05. sep.

Bergen Hud- og Fotterapiskole

Hudterapeut, VG2 & VG3 deltid 2023

Ta utdanning mens du jobber! Kr 35.000,- pr. semester.

Registreringen er lukket
Se andre eventer
Hudterapeut, VG2 & VG3 deltid 2023

Tid og sted

05. sep. 2023, 17:00

Bergen Hud- og Fotterapiskole, Strømgaten 32, 5008 Bergen, Norge

Om arrangementet

Bergen Hud- og Fotterapiskole tilbyr en deltidsutdanning som går over 3 semester (1,5 år). Det er undervisning 2 kvelder pr. uke, ca. kl 16.00 - 21.00, og det er forventet at en setter av tid til egenstudier. Skolen følger den offentlige fagplanen for Studieretning Helse og Oppvekstfag: VG2 og VG3 Hudpleier.

Det blir undervist i fagene Helsefremmende arbeid (dermatologi, miljølære, sykdomslære), Kommunikasjon og samhandling (service- og etikk, bedriftslære) og Yrkesliv i hudpleiefag (hudpleiefag, apparat- og produktlære, fotpleie, makeup og fargelære).

Hudterapeutyrket er svært variert og stiller store krav til utøverens faglige kvalifikasjoner. Arbeidsoppgavene varierer fra legging av make-up til pleie av spesielle medisinske plager og sykdommer. Yrket krever nær kontakt med andre mennesker og det er derfor viktig at elevene har de riktige personlige egenskaper for yrket.

Eksamener og vitnemål:

Det avlegges 3 skriftlige og en praktisk/teoretisk tverrfaglig eksamen i VG2 fagene og samme i VG3 fagene. Det er også innleveringsoppgaver gjennom året og kortere kurs med diplom. Alle eksamenene avlegges som privatist ved Vestland Fylkeskommune.

Opptakskrav:

For å kunne begynne på Bergen Hud- og Fotterapiskole kreves norsk grunnskole eller tilsvarende. Det anbefales å ha relevant studie/erfaring innen helse som kan hjelpe eleven i hudpleiestudiet. Du må også være over 18 år. Kvalifiserte søkere blir kontaktet før opptak. Vi har begrenset med elevplasser.

Kostnader:

Påmeldingsavgift kr 3.500,-, betales innen 14 dager etter innvilget plass.

Semesteravgift kr 35.000,- x3, belastes ved oppstart hvert semester.

Oppmelding til eksamen etter FK satser for privatist, frister i september og februar.

Uniform, kompendier og produkter til bruk i undervisning er inkludert.

Bøker besørges av elev etter bokliste for aktuelt studie.

Bokliste:

Hudpleie - Dermatologi og behandlinger 1, ISBN: 9788241207396

Hudpleie - Dermatologi og behandlinger 2, ISBN: 9788241207419

Hudpleie - Kommunikasjon og profesjon, ISBN: 9788241207426

Anbefalt i tillegg: Den forunderlige kroppen, ISBN: 9788205285187

Lånekassen:

Utdanningen er godkjent av Lånekassen, du finner søknad til støtte under Høyere og annen utdanning, Bergen Hud- og Fotterapiskole.

Nav:

Om du ønsker å omskolere deg eller på annen måte må endre på din arbeidssitusjon er det flere som får hjelp av Nav til støtte for dette, ta kontakt med en veileder hos Nav for informasjon og be dem kontakte oss om du ønsker å delta her.

Aktuelle arbeidssteder etter endt utdanning:

Hudpleieinstitutter, Spa og hotell, parfymeri, apotek, helse- og serviceinstitusjoner, egen salong, salg- og markedsføring, media, film og teater, m.m.

Dele dette arrangementet