Logo BHFS

Litt om vår historie

Bergen Hud- og Fotterapiskole er en privatskole som driver utdanning innenfor Hudpleie med CIDESCO-godkjenning og Autorisert Fotterapi i Bergen. Skolen følger offentlige læreplaner for VG2 og VG3 innen fagene og utdanningene er godkjent i Lånekassen.

​

Utdanningen ble til i et samarbeid mellom Isaksen & Co og AOF i 2005 som begge hadde lang erfaring på hvert sitt felt innen kosmetikk og undervisning. Siden 2006 har skolen vært drevet av Hudpleieskolen.no AS som har videreført kunnskapen innen kosmetikk og profesjonell hudpleie i sin utdanning av terapeuter.

​

Fra høsten 2011 startet vi, som første tilbyder på Vestlandet, privatistutdannelse til Fotterapeut ved Bergen Hud- og Fotterapiskole. Undervisningen foregår i skolens lokaler i sentrum, i et miljø med spennende nasjonal og internasjonal kontaktflate.

​

Sommeren 2022 flyttet vi inn i nye, freshe og lyse lokaler i Bergen sentrum, like ved byens storstue Grieghallen. Her fortsetter vi vårt spennende og givende utdanningsløp for hud- og fotterapeuter.

NHSF Logo
CIDESCO Section Member
logo fotterapeutforbundet

Medlem av Norges Hudpleie og Spa Forbund, NHSF.

Medlem av Fotterapeutforbundet, FTF.

Medlem av CIDESCO seksjon Norge.

Skolen mottok sin CIDESCO-godkjenning våren 2023.

logo Cidesco Training School

Bergen Hud- og Fotterapiskole er stolte av å kunne tilby CIDESCO eksamen til alle våre hudterapeutelever fra høsten 2023.

​

CIDESCO stiller store krav til skolen angående pensum, reglement, lokaliteter, utstyr, innhold i undervisningen, lærere og studenter for å opprettholde det høye internasjonale nivået.

Hudpleiebehandling skole
Fotterapibehandling skole